reklama

R. K. Mimozemšťan: Začal som sám písať humor, aby som mal čo čítať

Minulý týždeň som sa s Romanom Horňákom porozprával o jeho novej detektívke KAT. Dnes fanúšikom slovenskej literatúry predstavím autora humorných poviedok - R. K. Mimozemšťana.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na pulty kníhkupectiev sa len nedávno dostala knižka Dimenzia humoru. Ako už názov napovedá, ide o humorne ladené dielo. Viacej o tomto pohodovom a vtipnom čítaní, ako ja o sebe už prezradí sám R. K. Mimozemštan.

Pozdravujem vás, milý Mimozemšťan. Prezraďte, ako ste sa dostali na Zem a prečo ste si vybrali práve túto planétu? :)
Ďakujem srdečne za milé privítanie Peter :-) a zároveň pozdravujem aj všetkých čitateľov. Tých, ktorí si našli čas prečítať si tento rozhovor, ale aj tých, ktorí čítali, čítajú a budú čítať moje knihy. A nielen tie moje...
To ako som sa dostal na planétu Zem je zahalené rúškom tajomstva. Hlavne pre mňa. :-) Tak ako všetci, ktorí si po narodení vôbec nepamätajú prečo sú tu (a mnohí to nezistia do konca života :-) ), tak ani ja si neviem za toho svätého spomenúť, ako a prečo som sa sem dostal. Ja však pevne verím, že si spomeniem. :-)
Nie som si síce istý či som chcel pristáť práve tu, ale pripúšťam aj túto možnosť. Každopádne som po rokoch žitia na Zemi zistil, že život na nej je pestrý, rôznorodý a hlavne "na hlavu". :-) A keďže som s najväčšou pravdepodobnosťou "na hlavu" aj ja, nezostáva mi nič iné ako prijať fakt, že som tu na Zemi vystúpil správne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale skúsme teraz trošku vážnejšie... prezraďte naším čitateľom niečo o sebe, odkiaľ ste a prečo tvoríte pod pseudonymom R. K. Mimozemšťan.
No dobre...tak vážnejšie...hoci neviem či to zvládnem. :-) Mojím rodným mestom sú Zlaté Moravce kde som sa v roku 1969 narodil. S týmto rokom som veľmi spokojný, pretože šesťdesiatdevinu mám veľmi rád :-). V mojom rodnom meste som zažil a prežil všetko čo ma aj neskôr formovalo. Škola, kamarátstva, prvé vzťahy, sklamania aj podrazy...ale hlavne som tu v sebe objavil svoj vzťah k humoru. A aj to, že mám preň zmysel.
Moja "funkcia" od školy až po súčasnosť je - zabávač. V tejto polohe, okrem už spomínanej šesťdesiatdeviny, sa cítim najlepšie. Na podotázku, že prečo R. K. Mimozemšťan odpoviem jednoducho... pretože sa cítim iný ako ostatní vo videní života. Všetko vnímam cez humor - mne vlastný humor. Áno mnoho ľudí hovorí, že v mojom veku by to chcelo už viac vážnosti. Nie...ďakujem. Všetko budem vnímať cez humor, budem písať, rozprávať a myslieť štýlom humoru, ktorý mi je vlastný. Som presvedčený, že humor, ktorým sa vyjadrujem je osobitý a hlavne mne vlastný. Kto ma pozná ako "baviča", vie o čom hovorím...:-). Takže preto Mimozemšťan, pretože totálna inakosť...:-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako a kedy ste sa dostali k písaniu kníh?
Prvé vnuknutie a myšlienka napísať knihu vznikli v roku 2012. Paradoxne to bolo v roku, v ktorom sa všetci chystali na koniec sveta, len ja som si plánoval začať novú etapu svojho života. Bude to zrejme tým, že ako Mimozemšťan som tušil, že koniec sveta ešte nepríde :-). V tom čase som veľmi intenzívne prehodnocoval svoj dovtedajší život, postoje a priority. No a v mene hesla: "Aké máš dnes priority? Mať úplne všetko v riti" som sa rozhodol, že chcem robiť to čo je pre mňa najväčšou prirodzenosťou - baviť a rozdávať smiech. A formu som zvolil písanú. Tak v roku 2012, konkrétne vo februári, vznikla moja prvá kniha "Dimenzia humoru". Napísaná bola rukou a perom, pekne v zošite, paličkovým písmom. :-) A tak píšem dodnes. :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obálka knihy Dimenzia humoru
Obálka knihy Dimenzia humoru (zdroj: R. K. Mimozemšťan)

Nedávno sa vaša knižka Dimenzia humoru dostala do kníhkupectiev na celom Slovensku, o čom je?
Ako som spomenul v predchádzajúcej odpovedi Dimenzia humoru je moja prvá kniha. A tým je pre mňa veľmi dôležitá a "silná" kniha. A nielen tým... Ako prvú som si ju svojpomocne vydal v objeme asi 20 kusov a ako prvá sa v tomto roku dostala do kníhkupectiev na celom Slovensku. Stalo sa tak vďaka vydavateľstvu Elist, s ktorým mám od mája tohto roku zmluvu. Je to pre mňa krásny pocit a zároveň aj ukážka toho, že plniť sny si môžete kedykoľvek. Nie je to o veku. Je to o odhodlaní, odvahe a viere. Viere v seba a svoje schopnosti...a viere v to, že nepríde koniec sveta :-).
Kniha Dimenzia humoru pozostáva z dvoch samostatných poviedok. Prvá poviedka má názov "O troch cudzincoch a jednom zázračnom kráľovstve". Za týmto rozprávkovým názvom sa skrýva, tak trochu možno aj rozprávkový pohľad na našu krajinu. Tento pohľad sprostredkováva nestranný pozorovateľ z planéty Matuzalem, ktorý podrobne popisuje obrovský posun Slovenska vpred vo všetkých oblastiach. Všetko je tam popísané, zaznamenané a hlavne všetko je úžasné. Ľahkosť podnikania, rozmach zdravotníctva, poľnohospodárstva, školstva, spokojní dôchodcovia a obyvatelia....toto všetko tam čitateľ nájde. A aj dôvod prečo je to tak :-).
Druhá poviedka má názov "Penelope - div a zázrak". V tejto poviedke sa dozviete mnoho o mediálnom trhu, o súboji dvoch televízií TV GARNÍŽA a TV ŠOK o priazeň diváka a sledovanosť, ale hlavne o tom, že dnes celebritu vyrobia z hocikoho a možno i z hocičoho. Každopádne som presvedčený, že je to vydarené dielko. Ľahké a humorné čítanie. Kdesi som čítal, že je trápne keď si autor sám chváli svoje dielo. Tak potom budem veľmi rád trápny, pretože za Dimenziou si stojím. Rozosmiala už mnoho čitateľov... dokonca aj mňa zakaždým keď si ju čítam. :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem nej máte na svedomí aj nemenej vtipnú knižku Život Tichomíra Hluka, o čom sa v nej dočítame?
Áno. Mojím druhým literárnym počinom je tentoraz román Život Tichomíra Hluka. Je to príbeh chlapca, ktorý sa jedného krásneho dňa rozhodol, že si pritiahne šťastie. Na ceste hľadania a priťahovania si šťastia stretol všetkých a všetko. Všetkých na slovo vzatých odborníkov, mysticko-ezoterických fanatikov, úžerníkov a podvodníkov, ale i príjemných pomocníkov. A všetky tie "zaručené" pomôcky a literatúru, ktoré nám majú "zaručene" napomôcť k nájdeniu šťastia. Kam ho jeho cesta doviedla, čo všetko na nej zažil a či to vôbec tento chlapec prežil sa dočítajú už čitatelia sami. Pevne verím, že aj táto kniha sa objaví v kníhkupectvách:-).

Zdá sa mi, že v dnešnej dobe sa až tak veľa humoru pre dospelých nepíše. Ako ľudia reagujú na vaše knihy?
Áno, tento pocit mám aj ja. Celkovo si myslím, že humoru je akosi medzi ľuďmi málo. Prestali sa smiať, sú viac zahĺbení do seba. Humor sa dokonca aj ťažšie predáva. Teda ten písaný :-). Čo ma však veľmi teší je, že na tie moje knihy ľudia, čitatelia, reagujú pozitívne, bavia sa na nich. Dokonca aj extrémne :-), t.j. že bolí bránica od smiechu... Moje knihy sú o živote. Píšem o ňom bez servítky, ukazujem aký život momentálne je. Aké majú ľudia priority, "záľuby". Možno ukazujem svetu jeho pravú tvár. Ktovie... Nájdu sa aj takí, ktorí môj humor neprijmú a nechápu. Je to úplne v poriadku. Nemôžem vyhovieť každému. A ja si chcem zachovať svoj štýl. Aby každý kto bude čítať moje knihy už v úvode spoznal, že to píše R. K. Mimozemšťan :-). Každopádne chcem písať ďalej. Pre niekoho dobrá správa, pre niekoho katastrofa :-).

Aký je váš vzťah k humoru? Predpokladám, že veľmi kladný... :)
Vy musíte byť určite jasnovidný... máte k tomu všetky predpoklady. Ako som spomenul v niektorej z predchádzajúcich odpovedí zmysel pre humor a zábavu sa vo mne formoval od študentských čias až do dnes. V podstate nepretržite. Na "gympli" som napodobňoval profesorov mojim spolužiakom. Ani som sa nenazdal a tento chýr sa rozletel po celej škole a zrazu som sa ocitol v pozícii "napodobňovača" profesorov nie spolužiakom, ale profesorom samotným. :-) Najväčší záujem bol o napodobňovanie ostatných kolegov a nie o ich vlastnú, mnou vytvorenú karikatúru :-). Áno, humor zbožňujem a v živote mi pomohol prekonať všetky ťažké obdobia. Nebolo ich málo...

Kedy si dokážete nájsť čas na písanie kníh? Niektorí radi píšu po nociach, je to aj vás prípad?
Na písanie potrebujem pokoj...mám hlavne na mysli pokoj v duši. No a samozrejme chuť. Je mi úplne jedno či píšem v noci alebo cez deň. Pokiaľ mám tie hlavné ingrediencie - nápad, chuť a pokoj v duši, čas pre mňa nič neznamená :-).

Máte aj teraz dáku knižku rozpísanú?
Áno. Mám rozpísanú knihu. Mojím druhým veľkým koníčkom po humore bolo všetko tajomné a mystické. Veľa som prečítal kníh z tejto oblasti a som presvedčený, že som nadobudol v tejto oblasti aj slušné znalosti. Mnohé som na základe vlastných skúseností pochopil. Dokonca aj to, že v tých knihách, ktoré som čítal veľa pravdy nie je. :-) Rád preto používam vo svojich knihách mystiku, tajomno, ezoteriku. A hlavne si z týchto odvetví robím srandu :-). No a kniha, ktorú mám teraz rozpísanú bude touto tematikou prešpikovaná. :-) Jediné čo prezradím je, že sa bude venovať životu v nebi. Ostatné si nechám zatiaľ pre seba. Samozrejme bude humorná a bez servítky :-). Keďže som tento rok riešil aj s mojou partnerkou kopec súkromných záležitostí a zmien, priznávam, že som písanie tretej knihy zanedbával. Pevne však verím, že sa to už rozbehne :-).

A aké knižky rád číta Mimozemšťan?
Čítal som v minulosti hlavne tú mystiku a ezoteriku. Ale to som už vypustil. Humoru bolo málo, tak som ho začal písať sám, aby som mal čo čítať :-) :-) :-).

Máte aj obľúbeného autora?
Priznám sa, že odkedy sám píšem knihy, tak nečítam iné diela. Nechcem byť ovplyvnený. Vyhovuje mi to takto.

Ďakujem za rozhovor a želám vám veľa úspechov, nech knižky z vášho pera vyčarujú tisíce úsmevov na perách čitateľov. ;)
Ďakujem aj ja za možnosť vyjadriť sa :-) a chcem všetkým, naozaj všetkým mojim kolegom, ktorých zastrešuje vydavateľstvo Elist zaželať iba dobrý pocit z napísaných a vydaných diel, mnoho naozaj spokojných čitateľov a vnútornú spokojnosť zo svojou tvorbou. Nech sú naše dielka každodennými spoločníkmi čo najväčšieho počtu čitateľov. No a čitateľom želám pri čítaní krásny pocit a pokoj v duši, ktorý majú aj autori pri písaní. Niektorí :-).... Všetkým želám len to najlepšie :-)..

Peter Hoferek

Peter Hoferek

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Okolo sveta s palcom hore - kniha, v ktorej podrobne popisujem môj dobrodružný spôsobo cestovania (Maximum zážitkov za málo peňazí).FB: facebook.com/SvetobeznikHogy/O mne:Ťúžba po spoznávaní rôznych kultúr, prírodných krás a v neposlednom rade aj seba samého ma už neraz vytiahla za hranice pohodlia. S batohom na pleciach som navštívil vyše 50 krajín sveta. Cestujem s minimálnymi nákladmi, obyčajne sám, alebo v dvojici (momentálne so svojou priateľkou). Nepotrpím si na luxus a neutrácam na zbytočnosti.Dopravu riešim prevažne stopom, ubytovanie u miestnych zadarmo, alebo v stane. Aby som si naplno vychutnal miestne jedlá, stravujem sa z pouličnýh stánkov, alebo malých jedálničiek rovnako ako miestni ľudia. Vyhýbam sa turistickým miestam, hotelom a reštauráciám. Práve preto sa mi darí cestovať lacno a intenzívne. Snažím sa zablúdiť na miesta, kde cudzinec bežne nezavíta. Najradšej navštevujem zabudnuté dedinky, kde poznávam tradičný život obyvateľov navštívenej oblasti.Cez vydanie svojej vlastnej knihy som sa postupne dostal k vydávaniu kníh aj iných autorov a založil som vydavateľstvo Elist Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu