reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Hoferek

Peter Hoferek

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Okolo sveta s palcom hore - kniha, v ktorej podrobne popisujem môj dobrodružný spôsobo cestovania (Maximum zážitkov za málo peňazí).FB: facebook.com/SvetobeznikHogy/O mne:Ťúžba po spoznávaní rôznych kultúr, prírodných krás a v neposlednom rade aj seba samého ma už neraz vytiahla za hranice pohodlia. S batohom na pleciach som navštívil vyše 50 krajín sveta. Cestujem s minimálnymi nákladmi, obyčajne sám, alebo v dvojici (momentálne so svojou priateľkou). Nepotrpím si na luxus a neutrácam na zbytočnosti.Dopravu riešim prevažne stopom, ubytovanie u miestnych zadarmo, alebo v stane. Aby som si naplno vychutnal miestne jedlá, stravujem sa z pouličnýh stánkov, alebo malých jedálničiek rovnako ako miestni ľudia. Vyhýbam sa turistickým miestam, hotelom a reštauráciám. Práve preto sa mi darí cestovať lacno a intenzívne. Snažím sa zablúdiť na miesta, kde cudzinec bežne nezavíta. Najradšej navštevujem zabudnuté dedinky, kde poznávam tradičný život obyvateľov navštívenej oblasti.Cez vydanie svojej vlastnej knihy som sa postupne dostal k vydávaniu kníh aj iných autorov a založil som vydavateľstvo Elist Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

reklama

Nezaradené

Kým som napísal svoju knihu, zrelo to vo mne 25 rokov - rozhovor s Vojtechom Benizckym.

Peter Hoferek

Kým som napísal svoju knihu, zrelo to vo mne 25 rokov - rozhovor s Vojtechom Benizckym.

Mnoho ľudí píše do šuplíkov a len časť z nich sa odhodlá svoje dielo predstaviť aj verejnosti. Jeden z tých, ktorý sa k tomu odhodlal je Vojtech Beniczky. Prečitajte si rozhovor s autorom krimi románu - Stvorená objasňovať zločin.

  • 12. okt 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 761x
  • 0
ePodací hárok – mohol byť skvelý, ale...

Peter Hoferek

ePodací hárok – mohol byť skvelý, ale...

Hoci zlaté časy pošty sú vďaka moderným technológiám už minulosťou, ak úplne nezaspí dobu a bude prinášať moderné služby, zániku sa obávať nemusí... zavedenie ePodacieho hárku je jednou z nich.

  • 9. sep 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 407x
  • 4
Prečo cestujeme do nebezpečných krajín?

Peter Hoferek

Prečo cestujeme do nebezpečných krajín?

Tam nechoď, tam je to nebezpečné! Takto nás často poučujú tí, čo dané miesto nikdy nenavštívili... stretávate sa s tým aj vy? Podobné ničím nepodložené odporúčania ma dosť vytáčajú a tak sme s Peťom Gregorom napísali tento článok.

  • 27. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 320x
  • 23
Rozhodujú sa čitatelia podľa obalu a väzby knihy?

Peter Hoferek

Rozhodujú sa čitatelia podľa obalu a väzby knihy?

V záplave knižných titulov nie je jadnoduché zaujať práve tou vašou knihou. Buď máte dobrú reklamu, alebo musíte v regáli priam svietiť, aby ste sa dostali do rúk potenciálneho čitateľa...

  • 1. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 037x
  • 11
R. K. Mimozemšťan: Začal som sám písať humor, aby som mal čo čítať

Peter Hoferek

R. K. Mimozemšťan: Začal som sám písať humor, aby som mal čo čítať

Minulý týždeň som sa s Romanom Horňákom porozprával o jeho novej detektívke KAT. Dnes fanúšikom slovenskej literatúry predstavím autora humorných poviedok - R. K. Mimozemšťana.

  • 25. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 972x
  • 1
reklama
Keď detektív píše detektívky

Peter Hoferek

Keď detektív píše detektívky

„Spoločnosť kníh si možno zvoliť lepšie než spoločnosť ľudí. Tým skôr si medzi knihami vyberaj priateľa na celý život.“ – Seneca

  • 18. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 792x
  • 0
Pre dobrovoľníka v Keni neexistuje nič také ako "bežný deň"

Peter Hoferek

Pre dobrovoľníka v Keni neexistuje nič také ako "bežný deň"

Popri svojich každodenných starostiach, si len málokto uvedomuje, ako úžasne si vlastne na Slovensku nažívame. Veď Slovensko patrí do prvej štvrtiny najvyspelejších krajín sveta, kde si skoro každý môže dovoliť slušný život...

  • 30. jún 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 647x
  • 12
Ako vyzerá život budhistického mnícha?

Peter Hoferek

Ako vyzerá život budhistického mnícha?

Ako vyzerá život mnícha, aké je jeho miesto v spoločnosti, kto sa ním môže stať a kto mníchov vlastne živí? Čítajte ďalej a nakuknite do života v budhistickom kláštore. :)

  • 7. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 551x
  • 2
Tvrdé lekcie dokážu najlepšie otvoriť oči

Peter Hoferek

Tvrdé lekcie dokážu najlepšie otvoriť oči

Opäť raz som dostal lekciu a ako to už býva, nebola zadarmo, dostal som ju v Indonézii na známom ostrove Bali. No som za ňu vďačný, potreboval som to!

  • 1. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 858x
  • 6
Máš nízky plat? Tak s tým niečo urob!

Peter Hoferek

Máš nízky plat? Tak s tým niečo urob!

Priemerná hrubá mesačná mzda na Slovensku je cca 900€ a vyše 60% ľudí zarába menej, ako je priemer. Zamestnanec za nízky plat viní všetkých len nie seba... Čo však urobil pre to, aby mal viac?

  • 24. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 645x
  • 55
reklama
Krvavá Veľká Noc na Filipínach

Peter Hoferek

Krvavá Veľká Noc na Filipínach

Pre kresťanov z rôznych kútov sveta je Veľká Noc najvýznamnejším sviatkom. No tradície s ňou spojené sa výrazne líšia. Ako vyzerá Veľká noc na Filipínach?

  • 22. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 719x
  • 1
Prečo a ako stopovať

Peter Hoferek

Prečo a ako stopovať

Stopovanie nie je len o presúvaní sa z bodu A do bodu B za minimálne náklady, ako som si kedysi myslel. Že je za tým oveľa viac vám ukážem v tomto krátkom článku.

  • 18. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 806x
  • 14
Turista verzus cestovateľ

Peter Hoferek

Turista verzus cestovateľ

Slovo “cestovateľ” sa dnes stalo veľmi populárne. Čoraz viac ľudí ním nazývame, alebo si oni sami tak hovoria. Je to asi aj tým, že niektorí nevidia, aký je rozdiel medzi turistami a cestovateľmi.

  • 11. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 324x
  • 6
Ako som si nasporil na 3 roky cestovania

Peter Hoferek

Ako som si nasporil na 3 roky cestovania

Otázka financií býva jednou z najväčších prekážok pre mladých ľudí, ktorí chcú cestovať po svete. Nebolo tomu inak ani u mňa...

  • 8. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 28 647x
  • 95
Bali mojimi očami

Peter Hoferek

Bali mojimi očami

Bali je asi najznámejší zo 17 000 ostrov Indonézie. Obyčajne je prezentovaný ako tropický raj, či ostrov bohov, kde pohostinní a usmievaví domáci žijú kľudným životným štýlom s dôrazom na svoju vieru. No je to skutočne taký raj?

  • 14. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 857x
  • 22
reklama
Koľko vyjde cesta okolo sveta?

Peter Hoferek

Koľko vyjde cesta okolo sveta?

Keďže som takúto otázku dostal už neraz (hlavne na svojich cestovateľských prednáškach), rozhodol som sa ju v tomto článku rozobrať.

  • 17. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 300x
  • 3
Neskutočných 300km za deň na starom bicykli

Peter Hoferek

Neskutočných 300km za deň na starom bicykli

Začiatkom leta 2013 som vyrazil stopom na cestu okolo sveta. Pred tým som ale čelil problému, ako preniesť svoje veci a starý bicykel z Bratislavy domov do Liptovského Mikuláša za jeden deň. Ako som to dobrodružne vyriešil?

  • 23. okt 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 288x
  • 25
Filipíny, ryža naša každodenná

Peter Hoferek

Filipíny, ryža naša každodenná

Príbeh, ktorý Ti rozpoviem sa odohral ešte v apríli 2014 na Filipínach v mestečku Bontoc na ostrove Luzon, ktoré som navštívil s priateľkou Liz vrámci mojej cesty okolo sveta stopom.

  • 18. okt 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 807x
  • 2
Tajné mesto schované v čínskej púšti

Peter Hoferek

Tajné mesto schované v čínskej púšti

Západná Čína skrýva miesta, ktoré by mali ostať navždy ukryté pred zrakmi cudzincov. Mne sa počas stopovania podarilo nechtiac jedno takéto miesto nájsť.

  • 3. okt 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 595x
  • 0
12 vecí, čo mi dalo dlhodobé cestovanie stopom

Peter Hoferek

12 vecí, čo mi dalo dlhodobé cestovanie stopom

Dnes je to presne rok, odkedy som sa vrátil zo svojej 14 mesačnej cesty stopom po svete. Veľa ľudí sa ma pýtalo, čo mi tá cesta dala a či by som sa na podobnú cestu opäť vydal.

  • 23. aug 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 993x
  • 12
reklama
SkryťZatvoriť reklamu